Arcade Fire

Een tijdje geleden hebben we deze maffe groep uit Canada ontdekt via ouders van de school. Het is toch vreemd dat we nu al op de hoogte moeten blijven via de kinderen. Voor anderen wellicht al lang oude bekenden, voor ons een recente ontdekking, die gasten van Arcade Fire. Ik betrap me er telkens op dat ik met hun nummers in mijn hoofd rondloop. Dat gebeurt de laatste jaren toch wat minder dan vroeger. Een groep die na enkele beluisteringen steeds interessanter wordt.

Arcade Fire opgesloten in een liftkooi, hilarisch:

Live met een behoorlijk bezielend nummer:

Hier een fantastisch voorbeeld hoe ze vanuit complete chaos geleidelijk overschakelen op een soort georkestreerde bende dolle muzikanten:

In deze live setting geeft deze bende echt een wat losgeslagen indruk. Ik moest meteen aan The Pogues denken, met een rijk instrumentarium en hier en daar onverwachte geluiden die op een bizarre manier een fantastisch geheel vormen. Op hun studioplaten gaat dat een beetje verloren door de productie wat een meer mainstream geluid oplevert. Dan klinken ze af en toe als Bruce Springsteen of Neil Young. Echt een aanrader!

    • Guy
    • 20 april 2008

    Dag Arq

    Nooit gedacht dat ik nog met jou zou communiceren over dit onderwerp: inderdaad “speciale muziek”, verdient later wel meer aandacht. Eens zien of ik ze nog ga tegenkomen?!

    En verder, hoe zit het met de bouwplannen? Wij worden stilaan wakker na onze winterslaap!

    Groetjes en tot…

    Guy (strobalenhuis Schulen 3)

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

