Waris Dirie? Daris Dirie!

Wat is dat toch met de pers tegenwoordig? Ik kan nog begrijpen dat er wat drukte wordt gemaakt over het feit dat men een bekend persoon als Waris Dirie even niet weet te vinden. Er zou natuurlijk best iets aan de hand kunnen zijn dat niet zuiver op de graat is. Maar zelfs dan is het vooral een zaak van de overheidsdeinsten om daar mee bezig te zijn, niet meteen iets voor de kranten om daar veel over te schrijven. Want er is nauwelijks iets om over te schrijven.

Als de ‘vermiste’ persoon dan enkele dagen later terug opduikt, is wat mij betreft meteen de kous af. Het zijn toch niet mijn of uw zaken wat juffrouw Dirie die paar dagen heeft uitgespookt. Dat de politiediensten daar wellicht wat vragen bij hebben kan ik best volgen. Als juffrouw Dirie nadien in ‘eigen’ land een of ander verhaaltje opdist over een verkrachting en onbehouwen politiediensten, is dat niet bepaald leuk. Maar mij maakt het ondertussen niet veel meer uit wat dat mens of gelijk wie anders daar nog over verteld. Laat de politiediensten dat desnoods verder uitzoeken, maar val mij alstublief niet lastig met nog meer roddel en laster.

Kranten denken daar evenwel helemaal anders over. Na het compleet oninteressante verhaal van de “ruitenwasser van Dirie”, krijgen we vandaag het al even onbenullige relaas van de “taxichauffeur van Dirie”. De man heeft naakt naast de bevallige dame gelegen, maar geen vinger uitgestoken. Want ze was te dronken. Wie slikt zo’n halfbakken verzinsel? Wie kan zoiets nu serieus nemen? En wie is bereid dat soort nonsens te publiceren?

  1. Nochtans zijn er heel interessante dingen te vertellen over deze vrouw. Lees bijvoorbeeld meer over Desert Flower, de beklijvende verfilming van haar levensverhaal en tegelijk een krachtig statement tegen de gruwel van vrouwenbesnijdenis. De film zal ondertussen wel al uit zijn op dvd. Lees meer op http://acwvisie.wordpress.com/2010/03/17/desert-flower/. Meer lezen over vrouwenbesnijdenis? Ga dan naar http://acwvisie.wordpress.com/2010/03/12/vrouwenbesnijdenis-een-gruwelijke-martelpraktijk/.
    Voor het overige geef ik je volmondig gelijk.

  1. No trackbacks yet.

Plaats een reactie