Blij worden van Electrabrol

Afgelopen zaterdag was ik ’s morgens in één klap goedgeluimd. Uit een studie van de Creg (Commissie voor de Regulering van Elektriciteit en Gas) blijkt Electrabel ruim een miljard (!!!) euro aan CO2 emissierechten (gratis verkregen, kan iemand me dát eens uitleggen!) aangerekend te hebben aan bedrijven. Ik was op slag blij dat ik daar geen klant meer ben. En het is alweer een reden voor degenen die wel klant zijn om Electrabel/Suez te laten vallen als een baksteen.

Veel bedrijven hebben grote hoeveelheden energie nodig en zijn daardoor afhankelijk van Electrabel, tot op heden de enige speler op de markt die aan die vraag kan voldoen. Electrabel profiteert dus schandelijk van die situatie. De enige reden waarom Electrabel die emissierechten niet doorrekent aan hun particuliere klanten is pure schrik. Steeds meer mensen schakelen over naar een degelijke energieleverancier met een gezonde visie op ondernemen, klantvriendelijkheid en niet te vergeten ons milieu. Gelijk hebben ze! Er zijn ondertussen genoeg spelers op de (particuliere) markt om de hegemonie van Electrabel te kraken. Laten we dat dan maar doen ook.

Wie voor groene stroom kiest, kan terecht bij Greenpeace om de juiste keuze te maken! Omdat Pixie en ik met gas verwarmen hebben we Lampiris gekozen vanwege hun volledig groene aanbod (Ecopower en Wase wind leveren enkel elektriciteit).

Ik sluit me dus volledig aan bij wat Matthias Van Wijnendaele zegt:

Electrabel is niet groen, niet democratisch en niet goed voor de Belgische economie. Het is jouw beslissing!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

