Jef Neve op Klara

Vanavond zal pianist Jef Neve voor de eerste keer te horen zijn op Klara met Neve, zijn eigen radioprogramma. Daarbij heeft hij telkens een gast, vanavond het brein achter Flat Earth Society Peter Vermeersch. Jef Neve staat bekend als een bezig baasje dat onmogelijk kan stilzitten. In het programma zal hij dan ook live musiceren, solo en met zijn gast. Dat beloofd boeiende radio te worden. Het concept achter het programma is zo’n beetje dat Neve als muzikant een eigen, wat diepere kijk heeft op andere muzikanten.

Naast het onmiskenbare talent van de man als pianist, kan hij aardig vertellen. In het ter ziele gegane ‘de Club’ heb ik dat voor het eerst gemerkt. Dat Kempisch accent is niet zo vaak te horen op radio of tv, misschien maakt dat het net zo apart. Nadat er eerst sprake van was dat Neve nog dictie zou volgen, blijkt ondertussen dat hij toch zijn eigen taaltje mag behouden. Gelukkig maar. Hij wordt dan maar bijgestaan door de warme stem van Lies Steppe. Neves aanstekelige lach geeft de luisteraar alvast meteen een goed gevoel. Ik ben dus echt benieuwd naar wat het zal worden straks.

Jef Neve

Foto Jos L. Knaepen, bewerkt door ARQ
  1. Ooh ja, Jef Neve is fantastisch, maar eigenlijk ken ik hem nog maar van op De Laatste Show.
    Zeg eens welke cd ik moet kopen.

  2. Zelf heb ik ‘Nobody is illegal’, zijn laatste. Dus als ’t ff kan koop je best wat ouder werk. Dan kan ik dat bij gelegenheid ook eens beluisteren.
    Pixie is er niet zo gek van. Het is niet haar ding, die jazz van Neve. Ik denk wel dat ik haar kan overhalen om naar Jef Neve samen met Gabriel Rios te gaan kijken.
    Binnenkort brengt hij nog een cd en dvd op de markt. Als je van klassiek houdt moet je nog even wachten. Jef werkt aan een pianoconcerto, maar dat zal pas volgend jaar te horen zijn.

    ARQ

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

